3ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ
ΦΟΡΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
ΟΜΙΛΟΥ
«Φανταστυλό κι Ευοσμολύβια»
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ:
|
ΤΣΙΝΤΖΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ:
|
Δάσκαλος
(ΠΕ70)
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ:
|
Εργαστήρι
Δημιουργικής Γραφής
|
ΤΑΞΗ:
|
Δ΄,
Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ:
|
16
|
ΣΤΟΧΟΙ:
|
·
Η γνωριμία με τις μεθόδους και τους κανόνες
γραφής διαφόρων κειμενικών ή λογοτεχνικών ειδών.
·
Τα παιδιά να γνωρίσουν τα βασικά
χαρακτηριστικά της δημιουργικής γραφής και να αντιληφθούν ότι όλοι και όλες
μπορούν να παράγουν κείμενα.
·
Η ανάπτυξη της φαντασίας και της
δημιουργικότητας των παιδιών και η ελεύθερη έκφρασή τους.
·
Η ανάπτυξη της γενικής γλωσσικής έκφρασης των
παιδιών μέσω της ανάγνωσης λογοτεχνικών κειμένων και της δημιουργικής γραφής.
·
Η δημιουργία κινήτρων για την καλλιέργεια της
σχέσης του παιδιού με το βιβλίο και τη γραφή μέσω του παιχνιδιού, της τέχνης
και άλλων βιωματικών δραστηριοτήτων.
·
Η καλλιέργεια της ικανότητας κριτικής
αποτίμησης διαφόρων ειδών κειμένων.
·
Να βρεθούν τα παιδιά σε ένα περιβάλλον
αποδοχής μέσα στο οποίο θα συνεργαστούν και θα δημιουργήσουν ελεύθερα.
·
Να καταστούν ικανά τα παιδιά να αξιοποιούν τις
νέες τεχνολογίες κατά τη διαδικασία της παραγωγής και δημοσιοποίησης του
γραπτού τους λόγου.
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ:
|
- Διδασκαλία μεθόδων δημιουργικής γραφής μέσα
από βιωματικές ασκήσεις και χρήση της τέχνης ή/και παιχνιδιών.
- Ανάγνωση και ερμηνεία κειμένων παιδικής
λογοτεχνίας και άλλων ειδών δημιουργικής έκφρασης (ποίηση, θεατρικά έργα,
κόμικς κ.ά).
- Ασκήσεις δημιουργικότητας στην τάξη, μίμηση
και δημιουργικός μετασχηματισμός κειμένων.
- Συνέντευξη/συζήτηση με συγγραφέα, συμμετοχή σε
λογοτεχνικό διαγωνισμό και επίσκεψη σε έκθεση βιβλίου.
- Ομαδικές και ατομικές εργασίες, ανάλογα με την
ηλικία και τις κλίσεις των παιδιών:
- στη δημιουργική γραφή διάφορων ειδών κειμένων
(ποιητικών/λογοτεχνικών/θεατρικών κ.α.),
- στη δημιουργία πολυτροπικών κειμένων (λόγος με
εικόνα/φωτογραφία/σκίτσο κλπ.),
- στη μορφοποίηση και δημοσίευση των κειμένων
των παιδιών με χρήση των ΤΠΕ ή όχι.
|
ΩΡΕΣ
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ:
|
3 (τρεις)
κάθε Τετάρτη 14.15' - 15.00' και Παρασκευή 14.15' - 15.45'
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ
ΥΛΙΚΟ:
|
·
Χρήση ΤΠΕ μέσω ιστοσελίδων σύνθεσης, παραγωγής
και παρουσίασης κειμένων (π.χ. nanoogo, storybird, google docs,
λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης κ.α).
·
Διδακτικό υλικό που θα παραχθεί από τον υπεύθυνο
δάσκαλο.
·
Κείμενα και οπτικοακουστικό υλικό παιδικής
λογοτεχνίας ή άλλων ειδών δημιουργικής έκφρασης.
·
Αποσπάσματα κινηματογραφικών ταινιών, μουσικών
κομματιών και πίνακες ζωγραφικής.
· Διάφορα υλικά γραφής ή χειροτεχνίας που θα ζητηθούν.
|
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ:
|
·
Οι εργασίες (κείμενα) των παιδιών, ομαδικές
και ατομικές, χειρόγραφες ή σε ηλεκτρονική μορφή, όπως αναφέρονται στο
Αναλυτικό Πρόγραμμα Διδασκαλίας/ Δράσεων, ανάλογα με την
ηλικία και τις κλίσεις τους.
·
Blog παρουσίασης των εργασιών των παιδιών και του ομίλου.
|
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ ΚΛΠ.:
|
·
Πρόσκληση συγγραφέα (ή άλλου ειδικού) στην
τάξη.
·
Συμμετοχή σε λογοτεχνικό διαγωνισμό (εφ’ όσον
προκύψει)
·
Επίσκεψη σε έκθεση βιβλίου.
|
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΤΙΚΟΥ: ΡΩΣΣΟΥ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ (ΠΕ70)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
ΣΤΟΧΟΙ :
- Να εξοικειωθούν οι μαθητές με το βιβλίο και την ανάγνωση.
- Να εδραιώσουν μια φιλική σχέση με το λογοτεχνικό
βιβλίο.
- Να αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες αναδιήγησης ιστοριών,
συναισθημάτων ή καταστάσεων.
- Να συνεργαστούν και να αναπτύξουν επικοινωνιακές
ικανότητες.
- Να εκφραστούν μέσα από τη δημιουργία δικών τους
συγγραμμάτων.
- Να αναπτύξουν δυνατότητες κατανόησης κειμένου.
- Να καλλιεργήσουν τη γλωσσική τους έκφραση και να
ασκηθούν στις δεξιότητες της προσεκτικής ακρόασης.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΡΑΣΕΩΝ :
- Θα διαβάζουμε
βιβλία μέσα στην τάξη και θα γίνεται
βιβλιοπαρουσίαση από τα παιδιά.
- Θα συζητάμε
και θα προβληματιζόμαστε με αφορμή τα θέματα των βιβλίων.
- Τα παιδιά θα
γράφουν και θα παρουσιάζουν τα δικά τους παρα-μύθια.
- Θα φτιάχνουμε
τα δικά μας τραγούδια.
- Θα παρακολουθούμε κουκλοθέατρο.
- Θα δραματοποιούμε κείμενα.
- Θα κάνουμε
κατασκευές εμπνευσμένοι από τα βιβλία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ : Λογοτεχνικά βιβλία, υλικό από το διαδίκτυο, τραγούδια , κατασκευές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου