Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σχετικά με...



3ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ
ΦΟΡΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΙΛΟΥ

«Φανταστυλό κι Ευοσμολύβια»

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ:
ΤΣΙΝΤΖΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ:
Δάσκαλος (ΠΕ70)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ:
Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής
ΤΑΞΗ:
Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ:
16
ΣΤΟΧΟΙ:
·        Η γνωριμία με τις μεθόδους και τους κανόνες γραφής διαφόρων κειμενικών ή λογοτεχνικών ειδών.
·        Τα παιδιά να γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της δημιουργικής γραφής και να αντιληφθούν ότι όλοι και όλες μπορούν να παράγουν κείμενα.
·        Η ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας των παιδιών και η ελεύθερη έκφρασή τους.
·        Η ανάπτυξη της γενικής γλωσσικής έκφρασης των παιδιών μέσω της ανάγνωσης λογοτεχνικών κειμένων και της δημιουργικής γραφής.
·        Η δημιουργία κινήτρων για την καλλιέργεια της σχέσης του παιδιού με το βιβλίο και τη γραφή μέσω του παιχνιδιού, της τέχνης και άλλων βιωματικών δραστηριοτήτων.
·        Η καλλιέργεια της ικανότητας κριτικής αποτίμησης διαφόρων ειδών κειμένων.
·        Να βρεθούν τα παιδιά σε ένα περιβάλλον αποδοχής μέσα στο οποίο θα συνεργαστούν και θα δημιουργήσουν ελεύθερα.
·        Να καταστούν ικανά τα παιδιά να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες κατά τη διαδικασία της παραγωγής και δημοσιοποίησης του γραπτού τους λόγου.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ:
  • Διδασκαλία μεθόδων δημιουργικής γραφής μέσα από βιωματικές ασκήσεις και χρήση της τέχνης ή/και παιχνιδιών.
  • Ανάγνωση και ερμηνεία κειμένων παιδικής λογοτεχνίας και άλλων ειδών δημιουργικής έκφρασης (ποίηση, θεατρικά έργα, κόμικς κ.ά).
  • Ασκήσεις δημιουργικότητας στην τάξη, μίμηση και δημιουργικός μετασχηματισμός κειμένων.
  • Συνέντευξη/συζήτηση με συγγραφέα, συμμετοχή σε λογοτεχνικό διαγωνισμό και επίσκεψη σε έκθεση βιβλίου.
  • Ομαδικές και ατομικές εργασίες, ανάλογα με την ηλικία και τις κλίσεις των παιδιών:
    1. στη δημιουργική γραφή διάφορων ειδών κειμένων (ποιητικών/λογοτεχνικών/θεατρικών κ.α.), 
    2. στη δημιουργία πολυτροπικών κειμένων (λόγος με εικόνα/φωτογραφία/σκίτσο κλπ.), 
    3. στη μορφοποίηση και δημοσίευση των κειμένων των παιδιών με χρήση των ΤΠΕ ή όχι.
ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ:
3 (τρεις)
κάθε Τετάρτη 14.15' - 15.00' και Παρασκευή 14.15' - 15.45'
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:
·        Χρήση ΤΠΕ μέσω ιστοσελίδων σύνθεσης, παραγωγής και παρουσίασης κειμένων (π.χ. nanoogo, storybird, google docs, λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης κ.α).
·        Διδακτικό υλικό που θα παραχθεί από τον υπεύθυνο δάσκαλο.
·        Κείμενα και οπτικοακουστικό υλικό παιδικής λογοτεχνίας ή άλλων ειδών δημιουργικής έκφρασης.
·        Αποσπάσματα κινηματογραφικών ταινιών, μουσικών κομματιών και πίνακες ζωγραφικής.
·  Διάφορα υλικά γραφής ή χειροτεχνίας που θα ζητηθούν.
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ:
·        Οι εργασίες (κείμενα) των παιδιών, ομαδικές και ατομικές, χειρόγραφες ή σε ηλεκτρονική μορφή, όπως αναφέρονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Διδασκαλίας/Δράσεων, ανάλογα με την ηλικία και τις κλίσεις τους.
·        Blog παρουσίασης των εργασιών των παιδιών και του ομίλου.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ ΚΛΠ.:
·        Πρόσκληση συγγραφέα (ή άλλου ειδικού) στην τάξη.
·        Συμμετοχή σε λογοτεχνικό διαγωνισμό (εφ’ όσον προκύψει)
·        Επίσκεψη σε έκθεση βιβλίου.




ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠ/ΤΙΚΟΥ: ΡΩΣΣΟΥ  ΑΓΓΕΛΙΚΗ (ΠΕ70)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ  ΟΜΙΛΟΥ: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
                 ΣΤΟΧΟΙ :    
  • Να εξοικειωθούν οι μαθητές με το βιβλίο  και την ανάγνωση.
  • Να εδραιώσουν μια φιλική σχέση με το λογοτεχνικό βιβλίο.
  • Να αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη.
  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων.
  • Να συνεργαστούν και να αναπτύξουν επικοινωνιακές ικανότητες.
  • Να εκφραστούν μέσα από τη δημιουργία δικών τους συγγραμμάτων.
  • Να αναπτύξουν δυνατότητες κατανόησης κειμένου.
  • Να καλλιεργήσουν τη γλωσσική τους έκφραση και να ασκηθούν στις δεξιότητες της προσεκτικής ακρόασης. 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  ΔΡΑΣΕΩΝ :
  • Θα διαβάζουμε βιβλία μέσα στην τάξη  και θα γίνεται βιβλιοπαρουσίαση από τα παιδιά.
  • Θα συζητάμε και θα προβληματιζόμαστε με αφορμή τα θέματα των βιβλίων.
  • Τα παιδιά θα γράφουν και θα παρουσιάζουν τα δικά τους παρα-μύθια.
  • Θα φτιάχνουμε τα δικά μας τραγούδια.
  • Θα παρακολουθούμε κουκλοθέατρο.
  • Θα δραματοποιούμε κείμενα.
  • Θα κάνουμε κατασκευές εμπνευσμένοι από τα βιβλία.
  ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ : Λογοτεχνικά βιβλία, υλικό από το διαδίκτυο, τραγούδια , κατασκευές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου